Aktualności
Szanowni Państwo,
W myśl art. 2 ust 1 i ust. 8 ustawy o dodatku węglowym ( Dz. U. z 2022 r., poz. 1692 ) dodatek węglowy wynosi 3000 zł dla gospodarstwa domowego.
Dodatek węglowy przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane paliwami stałymi, wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2022 r. poz. 438, 1561 i 1576).
Przez paliwa stałe rozumie się węgiel kamienny, brykiet lub pelet zawierające co najmniej 85% węgla kamiennego.
Przez gospodarstwo domowe, rozumie się:
1) osobę fizyczną samotnie zamieszkującą i gospodarującą (gospodarstwo domowe jednoosobowe) albo
2) osobę fizyczną oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące (gospodarstwo domowe wieloosobowe)
Pamiętaj: ustawa o dodatku węglowym stanowi, że jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego. W przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku węglowego dla gospodarstwa domowego wieloosobowego złożyła więcej niż jedna osoba, dodatek ten przyznawany jest wnioskodawcy, który złożył taki wniosek jako pierwszy.
Jak złożyć wniosek o dodatek węglowy?
Wnioski będzie można składać do dnia 30 listopada 2022 r.:
> elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP (jako wypełniony załącznik do pisma ogólnego)
> tradycyjnie (papierowo)
wrzucając wniosek do urny podawczej zlokalizowanej w Urzędzie Miejskim w Aleksandrowie Kujawskim
Formularz wniosku o dodatek węglowy do samodzielnego wydruku jest dostępny pod adresem https://www.gov.pl/web/klimat/wniosek-o-dodatek-weglowy
Formularz wniosku o dodatek węglowy w formie papierowej jest dostępny w punkcie obsługi interesanta.
Klauzula informacyjna (RODO) dostępna - tutaj.
Pamiętaj: o prawidłowym i uważnym wypełnieniu druku wniosku.
Prosimy: wpisz w druk wniosku adres poczty elektronicznej – na wskazany we wniosku adres poczty elektronicznej będzie wysłana informacja o przyznaniu dodatku węglowego. Tutejszy Urząd nie będzie wysyłał informacji o przyznaniu świadczenia w formie papierowej.
W przypadku pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem 542826838, 542826830, 522826812 w godzinach od 8:00 do 15:00.
Dodatek węglowy będzie wypłacany w terminie miesiąca licząc od dnia złożenia wniosku, po otrzymaniu dotacji z budżetu państwa.
UWAGA!!!
Ze względu na ograniczone możliwości wypłat gotówkowych w kasie Urzędu Miejskiego dotyczących jednorazowych świadczeń w znacznej wysokości, prosimy o podawanie numerów rachunków bankowych celem dokonania przelewów. Taka forma wypłaty gwarantuje szybszą realizację świadczenia.
Podstawa prawna: ustawa z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym.